Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

A SlipStop cipők és a TSMT kapcsolata

A SlipStop cipők és a TSMT kapcsolata Kutatások igazolják, hogy minél korábban észleli a szülő és kezd el foglalkozni gyermeke lemaradásával, annál könnyebb a felzárkóztatás és életkorának megfelelő szintre hozása. A fejlesztések iskolakezdés előtt a legmeghatározóbbak, mivel ilyenkor a gyermek még nincs annyira leterhelve, jobbak az alkalmazkodási képességei, a szenzitív korszakban a terápia hatékonysága biztosabb és az elért szint tartósabban rögzül.

Először kezdjük  azzal, hogy mi is az a TSMT, azaz Tervezett SzenzoMotoros Tréning:

-Tervezett, mert minden gyermek egyedi tünetegyüttesére van megtervezve

- Szenzo-, mert a szenzoros rendszerekhez, azaz érzékszervekhez és azok rendszereihez kapcsolódik, azokra van hatása.

- Motoros, azaz mozgásos, mert a mozgásos rendszerekhez is kapcsolódik

- Tréning, mert edzéssel történik a terápia.

Kutatások igazolják, hogy minél korábban észleli a szülő és kezd el foglalkozni gyermeke lemaradásával, annál könnyebb a felzárkóztatás és életkorának megfelelő szintre hozása. A fejlesztések iskolakezdés előtt a legmeghatározóbbak, mivel ilyenkor a gyermek még nincs annyira leterhelve, jobbak az alkalmazkodási képességei, a szenzitív korszakban a terápia hatékonysága biztosabb és az elért szint tartósabban rögzül. A TSMT, egy edzéselmélet alapszabályain alapuló mozgásterápia, mely az idegrendszer érését segíti elő, és közben nagy hangsúlyt fordít a finommotorika, nagymozgások, anyanyelvi és kommunikáció fejlődés, egyidejű többcsatornás figyelem, koordináció, egyensúly, lateralitás és dominancia kialakulására is egyaránt. Ezek a képességek elengedhetetlenek az iskolai sikeres beválásban, mely a gyermek további teljesítményére és Életére is kihat. A terápia minden esetben egy (neuro)szenzomotoros szemléletű vizsgálattal kezdődik, mely képet ad arról, hogy a gyermek idegrendszerének érési folyamatai sikeresen zajlanak-e , illetve arról, hogy van-e bármilyen részképesség deficitje. Az eredmények tudatában egy személyre szabott tornát írok és betanítok a gyermeknek és szülő(k)nek, amit otthon tudnak végezni „home-training” formában. A kontrollokon pedig folyamatosan ellenőrzöm a fejlődést és nehezítem a tornát, hogy elérjük a kívánt eredményt. Amennyiben a gyermek csoportérett korban és a felmérés eredményei alapján már, úgy lehetőség van csoportos foglalkozáson is részt venni.

Ezeken a csoportos foglalkozásokon nagyon sokat vannak föld közeli testhelyzetben, és sokat ugrálnak és másznak különböző eszközökön a gyermekek.

A csoportos tornán rengeteg eszközzel dolgozunk: pad, ferdepad, negatív pad, kötél létra, labda, gördeszka, földön bólyák, kötelek, bordásfal, bukfenc szőnyeg, karika, lépegető henger, egyensúlyozó korong csak, hogy párat említsek.

Nagyon fontos, hogy érezzék az eszközt maguk alatt és biztonsággal tudjanak rajta közlekedni például egy keskeny torna padon nyuszi ugrást hátrafelé végrehajtani és még beszélni is hozzá.

A SlipStop cipőkben ez teljesen jól megvalósul, hiszen a puha talpnak köszönhetően olyan mintha mezítláb lennének. Jobban tudnak egyensúlyozni és mászni vele, és még a talp és boka izmai is erősödnek. A földközeli elemi mozgások során, van, hogy egymás kezére, lábára lépnek, de mivel ezt nem egy kemény talpú tornacipőben teszik, így nem okoz kellemetlenséget a gyermekeknek, tudják folytatni tovább a foglalkozást. Futásoknál és szökdeléseknél, pedig remek a tapadása, biztosan fognak talajt benne és nem csúsznak el. Amennyiben nem indokolt merev falú tornacipő használata, csak javasolni tudom tornatermi foglalkozásokhoz a SlipStop cipőket.

Keresés